Polityka Prywatności

  

Niniejsza Polityka Prywatności została opracowana w oparciu o przepisy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej RODO.

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Sklepu szwalniaintacto.pl, będący jednocześnie Usługodawcą, jest firma Barbara Kamińska-Copanaki INTACTO z siedzibą w Katowicach 40-111, ul Jabłoniowa 52. NIP 6272766311, REGON 385511305, która jest adresem wykonywania działalności i adresem do doręczeń. Adres poczty elektronicznej (e-mail): Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., numer telefonu: +48 731229743.

Administrator danych nie powołał Inspektora Ochrony Danych.

 

WYMÓG PODANIA I KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

  1. Administrator przetwarza następujące dane osobowe kupujących lub osób działających w ich imieniu:

   a. Imię i nazwisko, firma,

   b. adres prowadzenia działalności gospodarczej,

 c. adres poczty elektronicznej,

d. numer telefonu,

e. numer NIP,

f. w przypadku nagrywanej rozmowy telefonicznej pomiędzy kupującym i Administratorem – inne dane osobowe uzyskane podczas rozmowy,

g. numer dowodu osobistego lub ostatnie dwie cyfry numeru PESEL.

  1. Podanie danych osobowych określonych w pkt 2a - 2e nie jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne, ale stanowi warunek zawarcia z Administratorem umowy sprzedaży, zwanej dalej „Umową”. Jeżeli kupujący nie poda tych danych, wówczas nie dojdzie do zawarcia Umowy. Podanie danych, o których mowa w pkt 2f nie jest wymogiem ustawowym i zależy od decyzji kupującego, który decyduje się na lub akceptuje kontakt telefoniczny z Administratorem. Podanie danych wskazanych w pkt 2g nie jest wymogiem ustawowym i jest dobrowolne, ale stanowi warunek upoważnienia innej osoby do zawarcia umowy lub odbioru towaru w imieniu kupującego.

  2. W czasie obowiązywania Umowy, Administrator może wejść w posiadanie innych danych kupującego - numeru IP urządzenia, którym posługuje się kupujący oraz danych dotyczących korzystania przez kupującego z określonej sieci teleinformatycznej, oprogramowania lub urządzeń, jak również sposobu korzystania z witryny internetowej Administratora.

CELE PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

5. Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:

   a. zawarcie Umowy z kupującym i jej wykonanie, w szczególności dostawa zakupionego towaru i rozpatrywanie reklamacji,

   b. wypełnienie ciążących na Administratorze obowiązków prawnych, w szczególności wystawianie i przechowywanie faktur oraz innych dokumentów księgowych,

   c. dochodzenie roszczeń i obrona przeciwko nim,

   d. wykrywanie i zapobieganie nadużyciom,

   e. marketing bezpośredni,

   f. tworzenie analiz i statystyk, na potrzeby własne Administratora, w szczególności raportowanie, badania marketingowe i rynkowe, planowanie rozwoju usług, badanie preferencji i zachowań kupujących, na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora,

   g. określonych w pkt 5e i f po wykonaniu Umowy - za zgodą osoby, której dane dotyczą,

   h. przekazania osobom trzecim - za zgodą osoby, której dane dotyczą, w zakresie i celu objętym tą zgodą.

6. Administrator może utrwalać treść rozmów telefonicznych prowadzonych z kupującymi i osobami reprezentującymi kupujących, w celach szkoleniowych, podnoszenia jakości usług oraz dochodzenia roszczeń i obrony przeciwko roszczeniom.

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

7. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych w celu określonym:

   a. w pkt 5a - stanowi art. 6 ust. 1 b RODO (wykonanie Umowy), a w stosunku do danych osób działających w imieniu kupującego - art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes).

   b. w pkt 5b - stanowi art. 6 ust. 1 c RODO (obowiązek prawny),

   c. w pkt 5c-f - stanowi art. 6 ust. 1 f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora),

   d. w pkt 5g i h - stanowi art. 6 ust. 1 a RODO (zgoda osoby, której dane dotyczą).

8. Podstawę przetwarzania danych osobowych w celu określonym w pkt 6 stanowi art. 6 ust. 1 f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora).

9. W przypadku braku zgody na nagrywanie rozmowy rozmówca powinien się rozłączyć i skontaktować z Administratorem w inny dostępny sposób, np. za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Administratora, pisemnie lub mailowo na adresy wskazane w pkt 1.

CZAS PRZECHOWYWANIA DANYCH OSOBOWYCH

10. Administrator będzie przechowywał dane osobowe przetwarzane w celu określonym:

   a. w pkt 5a - przez czas trwania Umowy i rozliczeń po jej zakończeniu,

   b. w pkt 5b - przez czas, w którym nakazują to Administratorowi przepisy prawa,

   c. w pkt 5c i d - do momentu przedawnienia się roszczeń wynikających z Umowy,

   d. w pkt 5e i f - przez czas trwania Umowy,

   e. w pkt 5g i h - do momentu cofnięcia zgody przez kupującego.

11. Jeżeli Administrator świadczył na rzecz kupującego usługi drogą elektroniczną związane z zawarciem i wykonaniem Umowy, wówczas zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, po zakończeniu korzystania z usług Administrator może przetwarzać tylko te dane osobowe usługobiorców, które są:

   a. niezbędne do rozliczenia usługi oraz dochodzenia roszczeń z tytułu płatności za korzystanie z usługi,

   b. niezbędne do celów reklamy, badania rynku oraz zachowań i preferencji usługobiorców z przeznaczeniem wyników tych badań na potrzeby polepszenia jakości usług świadczonych przez Administratora - za zgodą usługobiorcy,

   c. niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z usługi,

   d. dopuszczone do przetwarzania na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa lub umowy.

12. Nagrania rozmów przechowywane są przez okres 30 dni. W przypadku, w którym nagrania stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, okres przechowywania nagrań ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.

ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH

13. Administrator nie przekazuje danych osobowych osobom trzecim, chyba że uzyska na to uprzednią, wyraźną zgodę osoby, której dane dotyczą lub jeżeli prawo lub obowiązek przekazania tych danych wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

14. Administrator powierza dane osobowe następującym podmiotom przetwarzającym:

   a. świadczącym w imieniu Administratora usługi marketingowe i reklamowe,

   b. obsługującym systemy teleinformatyczne Administratora,

   c. świadczącym Administratorowi usługi pocztowe, kurierskie, płatnicze, audytorskie, pomoc prawną i księgową.

PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH I ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH

15. Dane osobowe kupujących nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.

PRAWA KUPUJĄCYCH

16. Osobom, których dane osobowe przetwarzane są przez Administratora przysługują następujące uprawnienia:

   a. prawo żądania dostępu do swoich danych tj. uzyskania potwierdzenia, czy przetwarzane są dane osobowe go dotyczące,

   b. prawo do sprostowania danych tj. żądania sprostowania dotyczących go danych osobowych, które są nieprawidłowe,

   c. prawo żądania usunięcia jego danych osobowych,

   d. prawo żądania ograniczenia jego danych osobowych,

   e. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,

   f. prawo do przenoszenia danych.

17. Zakres każdego z uprawnień określonych w pkt 16 oraz sytuacje, w których można z nich skorzystać, określają powszechnie obowiązujące przepisy prawa, w szczególności RODO.

18. Osoba, której dane dotyczą, może skorzystać z uprawnień określonych w pkt 16, kontaktując się z Administratorem.

PRAWO COFNIĘCIA ZGODY

19. Jeżeli przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby, której dotyczą, ma ona prawo do jej cofnięcia w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na jej podstawie przed jej cofnięciem.

PROFILOWANIE

20. W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może dokonywać zautomatyzowanej analizy danych kupujących i opracowania przewidywań na temat ich preferencji lub przyszłych zachowań. Profilowanie może w szczególności służyć do analiz i prognoz osobistych preferencji lub zainteresowań kupujących. Takie działanie Administratora nie będzie wywoływało w stosunku do osób, których dane dotyczą żadnych skutków prawnych, ani w podobny sposób istotnie wpływało na ich sytuację.

PLIKI COOKIES

21. W celach określonych w pkt 5c-f Administrator może stosować tzw. pliki cookies. Są to małe pliki tekstowe, umieszczane na urządzeniu kupującego, w oparciu, o które gromadzone są informacje, które pozwalają w szczególności zidentyfikować urządzenie kupującego, jego numer IP i stosowaną przez kupującego przeglądarkę.

22. Kupujący może tak ustawić swoją przeglądarkę - dzięki odpowiednim, dostępnym w niej opcjom - aby wyłączyć automatyczną instalację cookies, uniemożliwić ich stosowanie lub całkowicie usunąć je ze swojego urządzenia. Procedura obsługi i usuwania plików cookies różni się w zależności od używanej przez kupującego przeglądarki.

23. Pliki cookies dzielą się na:

   a. tymczasowe (sesyjne) - pliki tymczasowo znajdujące się w pamięci podręcznej przeglądarki, które pozostają w niej do momentu zakończenia sesji,

   b. stałe - pliki pozostające w pamięci podręcznej przeglądarki tak długo, jak pozwalają na to wybrane przez kupującego ustawienia przeglądarki,

   c. własne - pliki zarządzane przez Administratora,

   d. zewnętrzne - pliki zarządzane przez osoby trzecie,

   e. konfiguracyjne - pliki związane z poruszaniem się kupującego po stronach witryny internetowej Administratora i zapewniające prawidłową po niej nawigację. Pozwalają w szczególności śledzić wybory dokonane przez kupującego (wybór języka, rozmiar używanej czcionki), rozpoznać urządzenie, z którego korzysta kupujący i zarządzać sesją przeglądania,

   f. analityczne - pliki wykorzystywane w celach statystycznych i analitycznych,

   g. reklamowe - pliki wykorzystywane w celach reklamowych np. w celu wyświetlania spersonalizowanych reklam.

24. Szczegółowe zasady działania plików cookies umieszczonych na witrynie internetowej Administratora stosowane określone są pod poniższymi linkami:

   a. https://policies.google.com/privacy/update?hl=pl

   b. https://www.google.com/analytics/learn/privacy.html?hl=pl

   c. https://www.smartsupp.com/help/privacy/

   d. https://www.facebook.com/policies/cookies/

   e. https://www.facebook.com/about/privacy/update 

   f. https://www.pinterest.com/_/_/about/cookie-policy/

   g. https://policy.pinterest.com/en/terms-of-service

SKARGA DO ORGANU NADZORCZEGO

25. Kupujący ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli uważa, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy prawa.

ZABEZPIECZENIE DANYCH OSOBOWYCH KUPUJĄCYCH

26. Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, mające na celu ochronę danych osobowych kupujących przed ich utratą, niewłaściwym wykorzystaniem czy modyfikacją. Prawa dostępu do danych osobowych kupujących zostały w restrykcyjny sposób ograniczone tak, aby dane te nie znalazły się w rękach osób nieuprawnionych